Compania de transport local din municipiul reședință de județ Slatina, care și-a mutat sediul în incinta fostului liceu de construcții, își va schimba în totalitate și întreaga flotă de transport, până la sfârșitul anului pe străzile slătinene urmând să circule numai autobuze full-electrice.
Primele autobuze, șase dintr-o serie de 10, au fost puse în circulație zilele trecute, alte două așteptând finalizarea formalităților de înscriere în circulație, iar restul urmând să fie livrate până în a doua parte a acestei luni.
La evenimentul de prezentare și punere în circulație a autobuzelor electrice au fost prezenți primarul Emil Moț, viceprimarii Gigi Vîlceleanu și Alexandru Berechet, city-managerul Cristian Cismaru, directorul Loctrans Adrian Pop, și Maria Magdalena Pesu, directorul general al Anadolu Automobil Rom, unicul importator al autobuzelor Karsan în România.
”Șase autobuze electrice vor funcționa în Slatina, de astăzi, sunt primele de acest fel. Este un proiect mai vechi al Primăriei municipiului Slatina de care sunt mândru că l-am dus la final. Este un proiect prin care Primăria Slatina achiziționează zece autobuze electrice, de 10 metri, avem încă două în curte care nu sunt încă înmatriculate. Vor mai veni încă două, iar peste două săptămâni vom avea 10 autobuze care vor funcționa în Slatina”, a declarat primarul Emil Moț.
Acesta este un proiect accesat de Primăria municipiului Slatina în valoare de 25 de milioane de lei și, printr-un alt proiect, derulat de municipalitatea slătineană împreună cu Ministerul Dezvoltării Regionale, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, în valoare de 35 milioane de lei, vor mai ajunge în Slatina alte opt autobuze, cu lungimea de 12 metri.
„Mai avem încă un proiect prin care vom mai achiziționa încă opt autobuze, mai lungi un pic, de 12 metri, tot full electric. Astfel, până la 1 decembrie vom avea 18 autobuze în transportul în comun al municipiului Slatina. Sper ca cetățenii să fie mulțumiți și să se folosească de ele cât mai mult pentru că sunt foarte multe mașini în Slatina. Sper să mai renunțe la mașinile personale și să se bucure de aceste autobuze. Am mers cu ele, sunt silențioase, nepoluante, au aer condiționat și căldură.
Când vom termina și sistemul de management al traficului vom avea și internet în ele. Aceste autobuze ne conving să ne lăsăm mașinile acasă pentru a folosi transportul în comun. Cu cele două proiecte prin care am achiziționat cele 18 autobuze, Slatina va avea transportul în comun sută la sută electric, este tot ce putem face în acest domeniu. Slatina este un oraș mic, nu avem nevoie de linii de troleu, a mai fost, au mai încercat, cei care au făcut studiile de trafic au stabilit că este nevoie de autobuze electrice.
Primul proiect are o valoare de 25 milioane de lei, celălalt de 32 de milioane de lei, sunt bani atrași din fonduri europene, sunt bani ai UE în folosul slătinenilor.
La 1 decembrie vom avea și sistem de management al traficului integrat total cu stațiile inteligente, cu internet, cu comunicare între autobuze și centrul de comandă”, a explicat Emil Moț.
Autobuzele electrice beneficiază de trei stații de încărcare rapidă și 8 stații de încărcare lentă.
Conform contractului, Anadolu Automobil Rom S.R.L. s-a ocupat și de pregătirea și instruirea personalului angajat al Loctrans, astfel încât vehiculele să beneficieze de o întreținere și utilizare corespunzătoare autobuzelor electrice.
Autobuzele Karsan e-AA sunt printre cele mai moderne și vehicule din segmentul lor. Au o capacitate de 32 de locuri pe scaune pentru pasageri și încă 48 de locuri în picioare.
Autonomia acumulatorilor permite parcurgerea unei distanțe de peste 250 de kilometri pe zi, fără nicio reîncărcare pe tot parcursul zilei. Pentru a reflecta cât mai bine nivelul ecologic al vehiculelor, Primăria Slatina a ales culoarea verde pentru noile sale autobuze electrice. Acestea au o durată de viață de 15 ani și o garanție pentru baterii de 5 ani sau 500.000 km.