Fabrica de vagoane din Caracal a sărbătorit zilele trecute împlinirea a 50 de ani de la producerea primului vagon de marfă.
De-a lungul anilor, începând din anul 1973 când s-a început primul vagon de marfă şi până în 1990, pe poarta fabricii din Caracal au ieşit 75.000 de vagoane marfă, dintre care peste 50 000 au plecat la export în URSS, Franţa, Germania, Eleveţia, Iran, Marea Britanie.
La eveniment au participat reprezentanții patronatului Greenbrier Europe; Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor și infrastructurii; Paul Stănescu, secretarul general al PSD; Marius Oprescu, președintele Consiliului Județean Olt; deputatul Adrian Chesnoiu, Ion Doldurea, primarul municipiului Caracal, precum și reprezentanţi ai Ambasadei SUA la București.
Secretarul general al PSD, Paul Stănescu, și-a amintit cum în trecut era ca un furnicar de oameni întreaga uzină,cum se produceau în medie câte 10 vagoane pe zi și cum era considerată compania de transport pe calea ferată ca a doua armată a țării.
Paul Stănescu le-a mulțumit autorităților locale, județene și centrale pentru implicarea în deblocarea lucrurilor la fabrica de vagoane din Caracal, cândva fanion în industria țării, precum și americanilor de la Greenbrier pentru că au investit aici în aceste vremuri grele și tulburi în întreaga lume.
De asemenea, i-a transmis ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, că este foarte important ca întreaga floră de vagoane ( de marfă și persoane) a țării să fie înnoită.
”
Mă bucur să văd așa de mulți oameni aici, pentru că nu am mai văzut demult atât de mulți oameni aici, trebuie să recunosc lucrul ăsta. Mai îmi aduc aminte un lucru, că trenul Caracal- Corabia, oprea avea, n-avea stație la vagoane, dar oprea la vagoane de fiecare dată. La vremea aia a fost o uzină foarte valoroasă pentru pentru țara noastră. Eu vreau să felicit în primul rând CEO-ul american de la Greenbrier pentru că înțeleg, sunt cea mai mare firmă producătoare de utilaj feroviar din lume și asta e onoare pentru noi, pentru că-i avem aici: Mai ales în condițiile în care suntem într-o zonă de conflict, într-o zonă geopolitică ce nu este stabilă. Au fost crize, pandemică, economică, crize care s-au suprapus. Iată că sunt oameni care investesc, care reușesc să investească în condițiile actuale pe care trăim astăzi aici, în România, aici la Caracal și le mulțumesc pentru lucrul acesta extraordinar. Și sper să facă multe angajări. Felicitări!
Mi-aduc aminte că în timpurile respective produceam cred că în jur de opt-10 vagoane pe zi de marfă. Și-mi-aduc aminte ceva foarte important, care nu trebuie trecut cu vederea, că CFR-ul era a 2-a armată a țării. De aceea, Sorine, domnule ministru al Transporturilor și viceprim-ministru, este esențial ca să înnoim toată flota de vagoane, atât de marfă cât și de persoane.
Nu în ultimul rând apreciez autoritățile locale, pe domnul primar Doldurea, pe domnul deputat Cheznoiu și pe domnul președintele al Consiliul Județean, că poate nici fără ei nu era posibil să avem așa investiție frumoasă la Caracal. Mă bucur că încercăm să devenim și noi un jucător pe piață în cât mai multe domenii, nu numai de la Caracal și de la Slatina, dar și de la Corabia, Balș și Drăgănești.”, a declarat secretarul general al PSD, Paul Stănescu.