Prezent în cadrul emisiunii „Imperativ”, moderată de Laura Mira, la postul local de televiziune Olt TV, Deputatul PSD de Olt, Emil Albotă, a vorbit despre proiectul care vizează învățământul românesc, care în varianta propusă de liberali este departe de a aduce schimbările dorite și necesare în Educație, dar și despre cum vede Partidul Social Democrat lucrurile în acest domeniu.
”Legile educaţiei – proiectul PNL, „România educată”, un proiect greoi, cu foarte multe contradicții care nu are nimic de-a face cu resetarea sistemului educațional, depolitizarea sau meritocrația. Reforma perpetuă în învățământ, cu miniștri schimbați la fiecare șase luni, nu poate aduce vreun plus sistemului educațional.
Obiectivele esențiale ale PSD, care stau la baza unui sistem performant, sunt accesul neîngrădit la educație, combaterea abandonului școlar, dezvoltarea after-school-urilor, sincronizarea programei cu piața muncii.
Tezele care stau la baza schimbărilor legislative actuale nasc foarte multe controverse şi nu sunt conform obiectivelor noastre.”, a declarat deputatul Emil Albotă.
Parlamentarul a menționat câteva din articolele noii legi cu care nu sunt de acord și care se referă la susținerea examenelor de admitere în liceu și de finalizare a studiilor liceale, precum și la desființarea liceelor de profil pedagogic. Emil Albotă a spus că, în realitate, în prezent, școala este ruptă de ceea ce înseamnă practică, este copleșită de ore multe, materiale stufoase și nivel informațional ridicat față de necesitățile elevilor de liceu.
”Nu suntem de acord cu înființarea unei noi probe la liceu, care să trieze copiii, în alt mod decât după rezultatele Evaluării Naționale. Această probă poate fi suspectată de subiectivism şi nici nu poate prezenta criterii exacte de formulare a subiectelor sau de notare.
Nu suntem de acord cu multiplicarea materiilor la examenul de Bacalaureat – la aceste materii elevul este evaluat frecvent, pe parcursul anilor de studiu. Nu mi se pare necesar să stresăm suplimentar un elev în an terminal, care după susținerea BAC-ului, trebuie să susțină un alt examen hotărâtor pentru evoluția sa profesională, acela al admiterii la facultate.
Nu suntem de acord nici cu desființarea liceelor pedagogice, în condițiile în care ne confruntăm cu o lipsă acută de personal în mediul rural.
Sunt, așadar, schimbări irelevante, în timp ce nu se discută nimic despre modificarea curriculei, despre manualele extrem de stufoase, care livrează informații cel puțin de nivel de cursuri universitare, informații multe, aberante, copleșitoare. Nu se discută nimic despre numărul mare de ore alocate unei discipline, care este în contradicție cu profilul ales: real sau uman. Nu se discută despre faptul că școala este total ruptă de ceea ce înseamnă practică.”, a precizat deputatul Emil Albotă.