Social

–––––––––

Marius Iancu: ”Biologii, chimiștii și biochimiștii din România vor fi plătiți mai bine!

Tânărul deputat oltean, Marius Iancu, a anunțat faptul că în Comisia pentru buget, finanțe și bănci din care face parte a fost dat aviz favorabil unui proiect de lege ce va conduce la modificarea legii salarizării personalului plătit din bani publici.
Untitled-1 copy
Marius Iancu a afirmat că această veste este una pe care salariații din sistemul public de sănătate o așteptau de multă vreme:
„În Comisia pentru buget, finanțe și bănci, am dat raport favorabil Proiectului de Lege privind aprobarea OUG 41/2018 pentru modificarea și completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Biologii, chimiștii și biochimiştii din România primesc o veste bună pe care o așteptau de foarte mult timp. Printr-un amendament adoptat în comisie aceste profesii au fost definite conform COR și, astfel, au trecut de la coeficientul de salarizare de 2,44 la 3,17”.

Totodată, deputatul Iancu a precizat că aceste categorii profesionale au facut numeroase demersuri pentru a fi plătite corect.
Referindu-se la faptul că peste 600 de chimiști, biochimiști și biologi le-au adresat, în luna februarie, o scrisoare deschisă, premierului Viorica Dăncilă, ministrului Sănătății, Sorina Pintea, și minstrului Muncii, Olguța Vasilescu, cerând reevaluarea ți corectarea coeficientul de salarizare din Legea salarizării unitare. Aceștia au pichetat, ulterior, Guvernul și au avut întâlniri cu miniștri Sănătății și Muncii, cerând să se găsească soluţii pentru coeficienți de ierarhizare, salarizare asemănători cu ai medicului specialist.

–––––––––

”Recalcularea pensiilor va elimina inechitățile în sistemul de pensii”

 

Deputatul oltean Marius Iancu a făcut cunoscut pe pagina sa de socializare faptul că în Camera Deputaților parlamentarii au votat modificarea Legii nr. 263/2010.

marius-iancu-li

”Această modificare a Legii nr. 263/2010 are în vedere eliminărea unor inechități generate de recalcularea drepturilor pentru persoanele care și-au desfășurat activitatea în grupe speciale de muncă”, a precizat deputatul Marius Iancu.
Conform modificărilor acestei legi, parlamentarul de Olt a menționat că pentru persoanele care au lucrat cel puțin 25 de ani, în locuri de muncă încadrate în condiții speciale, se reduce vârsta de pensionare cu 13 ani.
Totodată, se reduce stagiul complet de cotizare de la 30 la 25 de ani, pentru personalul artistic cu cel puțin 20 de ani vechime.
De asemenea, se va reduce stagiul de cotizare la 25 de ani pentru persoanele înscrise la pensie după 2011.
Toate aceste modificări survin ca urmare a punerii în aplicare a Programului de Guvernare al PSD, deputatul Marius Iancu conchizând: ”Noi am ales să guvernăm în interesul românilor!”

–––––––––

Deputatul oltean Marius Iancu doreşte ca mierea sa fie acordata copiilor în şcoli, potrivit unei legi al cărei co-iniţiator este

marius-iancu-li

Tânărul parlamentar de Olt, deputatul PSD Marius Iancu, este co-iniţiator al legii prin care, în şcolile din ţara noastră, copii vor primi miere de albine ca supliment nutritiv.

 

Mai exact, deputatul Marius Iancu este co-iniţiator al Proiectului pentru modificarea și completarea Legii 509/2006, privind acordarea de miere de albine ca supliment nutritiv preșcolarilor și elevilor din clasele I-IV din învățământul de stat și confessional.

Parlamentarul susţine că, astfel, copii sunt educaţi să consume miere, care este un supliment foarte sănătos, mai ales pentru ei, care sunt în perioada de creştere şi dezvoltare, în acelaşi timp fiind susţinută şi încurajată apicultura românească.

“O inițiativă legislativă la care sunt coinitiator va intra, în curând, în dezbaterea parlamentară și va deveni lege, așa cum PSD și-a asumat.
Este vorba despre Proiectul pentru modificarea și completarea Legii 509/2006 privind acordarea de miere de albine ca supliment nutritiv preșcolarilor și elevilor din clasele I-IV din învățământul de stat și confesionsal Din 2015, legea inițială a fost suspendată și elevii nu au mai primit miere. Acum aceștia vor primi câte 350 de grame de miere lunar, de la producătorii români de miere. Pentru anul 2017 se stabilește un plafon de 16.800.000 lei, fonduri de la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Sumele alocate rămase necheltuite se reportează pentru anul următor. În acest fel, ne educam copiii să mănânce miere, care este un supliment foarte sănătos, și încurajăm apicultura românească.”

Daniela DENGHEL

–––––––––


Liberalul Andrei Iordache vrea numărarea panseluţelor şi verificarea tuturor contractelor de concesiune ale Primăriei Slatina

 

 

DSCN3539W


Preşedintele PNL Slatina, doctorul Andrei Iordache, a readus în discuţia publică o problemă arzătoare a slătinenilor. Aceea a calităţii apei.

Este cunoscut faptul că de ani de zile populaţia din municipiul reşedinţă de judeţ, Slatina, este nemulţumită de apa care curge la robinte.

Problema este foarte cunoscută la nivel judeţean şi, îmi place să cred, la nivel mult mai mare. Pentru că au fost nenumărate luări de poziţie în mediul public, precum şi nenumărate articole de presă acordate acestui subiect.

Nimic nu s-a schimbat. Ba da, nişte conducte şi nişte facturi care au devenit mai mari. Dar nu s-a schimbat nimic pentru populaţie, si anume, calitatea apei. Problema cea mai mare este că sunt persoane care nu pot folosi apa nici măcar pentru igiena personală, din cauza impurităţilor apei, care creează diverse iritaţii şi alergii. De unde ştiu? Simplu. Sunt una dintre acele persoane. Care trebuie să care apă cu bidoanele….

 

Compania de Apă Olt, locul cald al clientelei politice?

Doctorul Andrei Iordache, fost director al Direcţiei de Sănătate Publică Olt şi manager al Spitalului de Urgenţă Slatina, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că apa din Slatina nu este potabilă.

Sigur ca da, nimic nou.

Însă ceea ce a dorit să spună doctorul Iordache este faptul că există marea Companie de Apă Olt (CAO) care a accesat sume foarte mari de euro, care nu se regăsesc, privind cu ochiul liber, în investiţii menite să crească atât confortul, cât şi starea de bine a populaţiei.

Iordache a făcut referire la faptul că sunt folosiţi foarte mulţi bani pentru achiziţii care nu sunt în interesul cetăţenilor, doar în acela al unor persoane din conducerea instituţiei şi, după cum spune Andrei Iordache, şi din conducerea judeţului.

“În Slatina, după sute de milioane de euro investite, nu avem apă potabilă la chiuvetă, iar CAO cheltuie nejustificat sume exorbitante de bani pe maşini. Este inadmisibil, iar pe lângă semnalul de alarmă, noi, consilierii liberali, vom cere în cadrul Consiliului Local realizarea unui audit la CAO, un audit atât din punct de vedere financiar, precum şi al resurselor umane. Este de notorietate că, pe lângă cheltuielile diverse, CAO este şi locul unde se angajează multă clientelă politică”, a declarat Andrei Iordache.

 În cadrul conferinţei de presă, Andrei Iordache a mai vorbit despre faptul că organizaţia liberală pe care o conduce, PNL Slatina, este într-o perioadă de reorganizare, pe secţiile de votare din municipiu, urmând a se face o evaluare a activităţii şi o reaşezare, în vederea unei mai bune pregătiri pentru alegerile electorale parlamentare.

Concesionările- toate la control, vor liberalii

De asemenea, aşa cum a mai spus, în şedinţele Consiliului Local Slatina consilierii vor amenda şi aduce în discuţie “toate derapajele şi tentativele de furt” ale noii conduceri a Primăriei Slatina. Pe lângă faptul că vor iniţia un proiect de hotărâre pentru ca în zona Gării, la fosta unitate militară, să fie realizat un parc, fiindcă “plecăm de la realitatea că Slatina este un oraş poluat, cu industrie mare şi mică, unde spaţiile verzi sunt puţine”.

Cele mai important aspect pe care liberalul Iordache l-a precizat în conferinţa de presă a fost acela că vor solicita, membrii PNL Slatina, rezilierea tuturor contractelor păguboase pe care Primăria Slatina le are cu mai multe firme. Cele mai multe dintre ele de notorietate, ca urmare a problemelor pe care Direcţia Naţională Anticorupţie le-a anchetat.

“Vom cere analizarea contractelor de concesiune pe care primăria le are semnate pe perioade de 15 – 20 – 25 de ani. În principiu suntem pentru rezilierea acestor contracte Evident, când iei aceste decizii, trebuie să ai şi o analiză în parte pe fiecare contract. N-aş invoca raportul Curţii de Conturi, dar aş apela la organele de cercetare penală. Şi dacă aş vrea să întăresc presupunerea noastă, fiindcă va fi făcută o propunere şi în CL, aş vrea ca analiza să fie făcută de cineva din afara Primăriei şi să fie făcute de profesionişti. Noi am cerut şi avem date că în lunile ianuarie, februarie şi martie Primăria Slatina a plătit în continuare firmei Rupiah pentru flori, spaţii verzi, etc în medie 9 – 10 miliarde lei vechi pe lună. Mi se pare puţin straniu sau nu foarte în regulă ca în continuare să plăteşti aceleaşi sume unei societăţi  aş zice eu, dubioase, societate care apare în referatele DNA. Vom propune în Consiliul Local ca tot ce înseamnă circuit în derularea contractului cu Rupiah şi cu toate celelalte contracte de concesiune să fie urmărite, de la câţi metri pătraţi de iarbă s-au dat, etc… inclusiv recepţia, facturarea, tot”.

Corturi liberale anticaniculă

Pentru că este o perioadă foarte caldă şi canicula pare să se instaureze, liberalii doresc să ia o măsură prin care să fie alături de slătineni, dar şi în mijlocul lor. Aceştia doresc să amplaseze mai multe corturi anticaniculă, aşa cum le-au numit, în mai multe zone din oraş, pentru a acorda primul ajutor slătinenilor şi pentru a le oferi apă rece. Ei au făcut în acest sens o solicitare adresată Primăriei Slatina, care speră să fie aprobată în timp util.

„Azi am făcut o cerere către primărie să ne dea aprobarea pentru instalarea unor corturi anticaniculă, pe perioada verii, în diverse zone ale oraşului. Noi am trecut şi zonele, dar am şi menţionat că dacă în acele zone sunt alte priorităţi ale primăriei, ne pot acorda în orice zonă din oraş. Doar să fie pe suprafaţa oraşului Slatina (n.r.- yambind ironic). Este vorba de corturi anticaniculă în care vor fi voluntari, apă potabilă, punct de prim ajutor şi aşa mai departe. Sper să primim acest acord într-un timp rezonabil pentru că e una dintre soluţiile bune pentru Slatina”, a mai afirmat Andrei Iordache.

Daniela DENGHEL

––––––––

CJ Olt a modernizat baza operaţională a ISU cu 3,3 milioane euro nerambursabili

 Ultimele achiziţii ale ISU Olt sunt o autofreză de zăpadă şi un autovehicul cu şenile cu capacitate mărită de trecere, finalizându-se astfel proiectul ,,Optimizarea capacităţii de intervenţie în situaţii de urgenţă în Regiunea Sud-Vest Oltenia”, în total fiind vorba de 12 utilaje.  12924395_1003541476396779_2505900300225037547_n


Acesta este finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 3, Domeniul major de intervenţie 3 – Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru situaţii de urgenţă.

„Acesta este ultimul proiect pe care l-am avut pe POR, în exerciţiul bugetar european 2007-2013. Este vorba despre «Optimizarea capacităţii de intervenţie a bazei operaţionale ISU Olt», un proiect de 306 mii de euro. Cu acesta, primul exerciţiu bugetar european a fost închis. Am reuşit să achiziţionăm astfel 12 echipamente pentru ISU Olt, care în total costă 3,3 milioane de euro şi care au înlocuit o bază materială veche a ISU Olt, din ani ’70”, a declarat Marius Oprescu, vicepreşedintele CJ Olt, care a fost prezent la conferinţa de finalizare a proiectului şi care a urmărit îndeaproape implementarea acestuia.

Iuliana SINCU

–––––––––––––––––

BURSA GENERALĂ A LOCURILOR DE MUNCĂ

– 14 aprilie 2016 –

 

 Sub egida « European Employers ‘Days, la nivel european se desfăşoară, în perioada 4-15 aprilie, mai multe acţiuni organizate de Reţeraua Serviciilor Publice de Ocupare, mai multe acţiuni în care angajatorii oferă locuri de muncă. În judeţul nostru, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt va organiza  Bursa generală a locurilor de muncă.

Evenimentul va avea loc joi, 14 aprilie 201, la Caracal şi Slatina, începând cu ora 9,00. Cetăţenii fără un loc de muncă sunt aşteptaţi la Slatina, la Casa de Cultură a Sindicatelor, iar la Caracal, la sediul Agenţiei Locale pentru Ocuparea Forţei de Muncă.

Până la această dată au fost contactaţi 50 de agenţi economici, din care 27 au confirmat participarea, cu un număr de 273 locuri de muncă vacante, dintre care 16 sunt pentru studii superioare.

Angajatorii au nevoie de forţă de muncă în meseriile de inginer horticol, inginer construcţii civile, inginer agronom, inginer mecanic, economist, şef secţie confecţii textile, sudor, zidar, electrician, fierar betonist, lăcătuş, vopsitor, instalator, sculer matriţer, tâmplar unuversal, mecanic auto, şofer, agent vânzări, contabil, gestionar, vânzator, gestionar depozit, recepţionist, spălător auto, confecţioner asamblor articole din textile şi muncitor necalificat în confecţii textile.

Reprezentanţii AJOFM Olt au precizat că angajatorii care dispun de locuri de muncă vacante şi sunt interesaţi să participe la această acţiune pot depune situaţia privind posturile vacante la sediul instituţiei din Slatina, str. Prelungirea Crişan, nr.2 sau o pot transmite pe adresa de e-mail ajofm@ot.anofm.ro ori prin fax, la numărul 0249/432276. Aceştia sunt rugaţi să comunice şi spaţiul de care doresc să dispună în cadrul bursei ca, eventual, să poată expune şi diverse materiale promoţionale.

I.SINCU

–––––––––––––––––

EMIL MOŢ DOREŞTE SĂ CONSTRUIASCĂ ÎMPREUNĂ CU PRIETENII VIRTUALI UN CARTIER REAL

Emil Mot- conf 28 ian 2016 005Foarte atent la nevoile  slătinenilor, deputatul social- democrat Emil Stelian Moţ a lansat o dezbatere pe o reţea de socializare, invitându-i pe slătineni să-şi spună deschis opiniile cu privire la ce ar fi mai potrivit să se construiască în apropierea gării din oraş. Este vorba despre locaţia în care a existat unitatea militară din Slatina.                                

Sub sloganul ”Hai să construim împreună un nou cartier”, parlamentarul Emil Moţ, preşedintele PSD Slatina şi candidatul PSD la Primăria Slatina, îi invită pe slătineni la o dezbatere în mediul on-line, pe grupul de pe facebook Emil Moţ- Continuăm să construim Slatina ( https://www.facebook.com/groups/EmilMotPrimarSlatina/ ).

La dezbaterea ”Ce vrei să facem din fosta Unitate Militară? Hai să construim împreună un nou cartier” cetăţenii sunt invitaţi să vină cu idei şi propuneri despre ce vor să se construiască pe terenul fostei Unităţi Militare, de pe Bulevardul A.I. Cuza, din Slatina. Candidatul PSD la Primăria Slatina, Emil Moţ, vrea să afle, în acest fel, cum vor slătinenii să arate un nou cartier al Slatinei, care va fi construit în această zonă părăsită, unde nu s-a mai schimbat nimic de mai bine de 25 de ani.

Fiindcă numai alături de slătineni, Emil Moţ poate continua să construiască Slatina, toate mesajele de pe paginile de facebook ale lui Emil Moţ care conţin propunerile cetăţenilor pentru construirea unui nou cartier al Slatinei, pe terenul fostei Unităţi Militare, vor fi stocate şi, ulterior, analizate.

–––––––––––––––––

466 LOCURI DE MUNCĂ VACANTE ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ

 

Persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă trebuie să ştie că, în această perioadă, în Uniunea europeană sunt disponibile 466 de locuri de muncă în diferite domenii. Cei care doresc să afle mai multe informaţii le pot obţine de la Agenţia de Ocupare a Forţei de Muncă Olt (AJOFM Olt: str. Prelungirea Crişan, nr.2, Slatina, Olt, tel : 0249.438595, fax : 0249.432276, e-mail : ajofm@ot.anofm, www.olt.anofm.ro) sau de site-ul www. eures.anofm.ro.

LMV UE 08- 1LMV UE 08- 2
–––––––––––––––––

Selecţie pentru persoanele calificate care doresc să lucreze în Germania, în perioada 22- 24 martie

EURES reprezintă o reţea de cooperare între serviciile publice de ocupare europene şi a fost creată pentru facilitarea liberei circulaţii a lucrătorilor în cadrul Spaţiului European şi Elveţia. Parteneri ai serviciilor publice de ocupare în cadrul acestei reţele sunt sindicatele, organizaţiile patronale şi alţi actori implicaţi în piaţa muncii.
Reţeaua este coordonată de către Comisia Europeană.

Pentru persoanele calificate în domeniul hotelier- gastronomic şi în diferite alte meserii se vor organiza selecţii, la Sibiu, între 22 şi 23 martie 2016, şi Bucureşti, pe 24 martie.

Locuri de muncă prin intermediul Reţelei EURES  pentru persoanele calificate în diverse meserii

Astfel, EURES România dispune de 35 de posturi pentru muncitorii calificaţi în diverse meserii, care doresc să lucreze în Germania, pentru ocuparea cărora se va organiza selecţie la Sibiu, în perioada 22–23 martie 2016. Angajatori germani reprezentaţi de compania Unique Personalservice GmbH oferă locuri de muncă pentru următoarele meserii: sudor MIG–MAG, WIG (7 posturi), lucrător calificat în producţie- industria automobilelor (7 posturi), hamal (6 posturi), operator CNC (5 posturi), electrician (5 posturi), operator stivuitor (5 posturi).

  Pentru ocuparea posturilor vacante sunt solicitate persoane care au calificare profesională încheiată, experienţă în domeniu, permis de conducere categoria B, precum şi cunoştinţe bune de limba germană-nivel B1.

    Salariul oferit este de 8,80–11,88 euro brut/oră, conform contractelor colective de muncă în respectivele domenii de activitate, la care se adaugă diferite bonusuri, iar durata contractelor de muncă este pe o perioadă nedeterminată. Se oferă sprijin în vederea găsirii unei locuinţe.

Locuri de muncă prin intermediul Reţelei EURES  pentru persoanele calificate în domeniul hotelier–gastronomic

              EURES România dispune de 40 de posturi pentru lucrătorii calificaţi în domeniul hotelier-gastronomic, care doresc să desfăşoare o activitate sezonieră în Germania, pentru ocuparea cărora se va organiza selecţie la Bucureşti, în data de 24 martie 2016. Companiile Europa Park şi McDonald’s oferă locuri de muncă pentru următoarele meserii: ospătar (10 posturi), barman (10 posturi), bucătar (10 posturi) şi personal în industria gastronomiei de sistem (10 posturi).

             Pentru ocuparea posturilor de ospătar, barman şi personal în industria gastronomiei de sistem, sunt solicitate persoane care au calificare profesională încheiată, cu/fără experienţă îndelungată în domeniu şi cunoştinţe bune de limba germană (nivel B1). Pentru posturile de bucătar, candidaţii trebuie să aibă calificare profesională încheiată, experienţă în domeniu, precum şi cunoştinţe de limba germană, nivel A2.

Angajarea se face pe o perioadă de 8-9 luni, cu posibilitate de prelungire a contractului de muncă pe durată nedeterminată. Salariul oferit este de 1800 euro brut/lună, pentru posturile de ospătar şi barman, 1900–2400 euro brut/lună, pentru posturile de bucătar şi de 1400 euro brut/lună pentru personalul în industria gastronomiei de sistem

             Cazarea poate fi asigurată de către angajator sau acesta poate oferi sprijin în vederea găsirii unei locuinţe.

Înregistrarea în baza de date

  Persoanele cu domiciliul în judeţul Olt, care corespund cerinţelor posturilor oferite, trebuie să se adreseze Consilierului EURES din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt, strada Prelungirea Crişan, nr.2, telefon: 0249/411002, pentru a fi înregistrate în baza de date pentru muncă în străinătate şi pentru a primi invitaţie de participare la selecţie. Înregistrarea în baza de date se realizează pe baza următoarelor documente:- cerere tip (se completează la sediul Agenţiei de Ocupare a Forţei de Muncă); -copie act de identitate sau paşaport (valabilitate minim 6 luni); -CV model  Europass (cu fotografie) în  limba germană (Lebenslauf); -cazier judiciar în original din care să reiasă că persoanele nu au antecedente penale (termen de valabilitate 6 luni); -adeverinţă de la medicul de familie, cu menţiunea „Clinic sănătos/Apt pentru muncă”.

Rares PETRIŞOR

–––––––––––––––––

Locuri de muncă  în agricultură, în Danemarca şi Portugalia

         Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă va organiza la mijlocul lunii februarie 2016 în Oradea şi/sau Timişoara, o bursă a locurilor de muncă în sectorul agricol, la cules de mazăre – 400 locuri (300 locuri pentru Danemarca şi 100 locuri pentru Portugalia).

Durata contractului:  

  • 1 iunie – 1 septembrie 2016 – lucru în Danemarca;
  • 1 martie – 1 iunie 2016 – lucru în Portugalia.

Program de lucru 6 zile/săptămână. Munca începe devreme dimineaţa şi se termină în jurul prânzului.646x404_fixed

Condiţii:

Pentru Danemarca: Cazarea se face în corturi aduse de lucrători; în camping sunt disponibile: bucătărie, sală de mese, toalete, duşuri, maşini de spălat, TV şi internet . Taxa de cazare plătită de lucrător/zi este 4,5 euro şi acoperă inclusiv gazul, apa şi electricitatea. Pentru transportul de la locul cazării la locul de muncă sau pentru cumpărături, angajatorul va pune la dispoziţia lucrătorilor un autobuz, contracost pentru 1,5 euro/zi/persoană; opţional, lucrătorii pot să îşi aleagă alt mijloc de transport la locul de muncă.

Pentru Portugalia: Cazarea se face în apartamente cu 1 – 4 camere, cu bucătărie, toaletă şi duş; de obicei stau 2 persoane într-o cameră. Taxa de cazare platită de lucrător/zi este de 2 euro şi nu acoperă costul gazului şi electricităţii, care trebuie plătit, conform consumului, de lucrător. Transportul de la locul cazării la locul de muncă este gratuit, fiind asigurat de angajator.

     Mai multe informaţii despre cazare şi transport se găsesc pe website-ul: www.My-greenpeas.com

Plata muncii:

-în Danemarca: este în funcţie de cantitatea culeasă. Salariul este în jur de 0.6 euro/kg +12,5% bani de concediu. Impozitul şi contribuţiile sociale se vor deduce din salariu conform legislaţiei daneze.

Mai multe informaţii despre impozite: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=44252&vId=0&lang=US;

-în Portugalia: este în funcţie de cantitatea culeasă. Salariul minim pe lună/persoană pentru 172 de ore de lucru este de 690 euro brut. Dacă se culege mai mult de 1950 kg/lună, se va plăti, pentru fiecare kg. cules în plus, 0,35 euro/kg, ca bonus la salariul minim. Impozitul şi contribuţiile sociale se vor deduce din salariu conform legislatiei portugheze.

Transportul dus-întors în/din Danemarca sau Portugalia este în sarcina lucrătorului.

Cerinţe:   

-Vârstă minimă – 18 ani;

-Cunoştinţe de limba engleză – nivel minim;

-Muncă fizică grea, indiferent de climă;

-Experienţa în muncă agricolă constituie un avantaj;

-Lucrătorii trebuie să fie motivaţi şi flexibili în privinţa programului; Toleranţă şi respect pentru colegii din echipă; Onestitate şi responsabilitate în toate situaţiile; Atitudine pozitivă pentru dezvoltarea abilităţilor şi contribuţie pozitivă în cadrul echipei.

Mod de aplicare:   

  Candidaţii trebuie să trimită un CV model EUROPASS, în limba engleză, cu poză inclusă, pe adresa de e-mail: work@greenpeas.dk.

 Preselecţia persoanelor care au aplicat se face telefonic sau prin e-mail de către angajator. Invitarea la selecţie a persoanelor preselectate de către angajatorul danez se va face în timp util de consilierul EURES din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor şi/sau Timiş.

Detalii referitoare la data, locul şi programul selecţiei vor fi trimise NUMAI persoanelor invitate.

Nu sunt admise alte persoane la interviu.

Instrucţiunile de aplicare se găsesc pe website-ul: www.My-greenpeas.com.

 Termen limită de trimitere a CV-ului:  01.02.2016.

   INFORMAŢII SUPLIMENTARE: Pe site-ul ANOFM: www.eures.anofm.ro sau la sediul AJOFM OLT, str. Prelungirea Crişan, nr.2, Compartiment EURES, telefon: 0249/411002.

–––––––––––––––––

Locuri de muncă pentru studenţii care doresc să lucreze în Germania

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă OLT anunţă organizarea selecţiei pentru studenţii şi masteranzii care doresc să desfăşoare o activitate lucrativă pe teritoriul Germaniei pe perioada vacanţei de vară (minimum 2 luni). Pentru anul 2016, Agenţia Federală de Muncă din Germania dispune de 100 de locuri destinate studenţilor români.

Menţionăm că pot participa studenţii şi masteranzii care urmează cursuri de zi, la o facultate de stat sau particulară, acreditată conform legii şi care au cunoştinţe bune/foarte bune de limba germană.

Selecţia are loc anual, în baza înţelegerii încheiate între Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei şi Agenţia Federală de Muncă din Germania, privind medierea studenţilor români în vederea angajării pe perioada vacanţei de vară în Republica Federală Germania.

Studenţii şi masteranzii care au domiciliul în judeţul Olt, sau sunt înregistraţi la o instituţie de învăţământ superior din acest judeţ, trebuie să se adreseze Consilierului EURES din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt, strada Prelungirea Crişan, nr.2, pentru  a-şi înregistra dosarele. Înregistrarea se va realiza în perioada 03.12.2015 – 15.01.2016, în intervalul luni – joi, orele 09.00 – 15.30 şi vineri orele 09.00 – 12.30.

Informaţii suplimentare legate de condiţiile de mediere, documentele necesare înregistrării studenţilor, precum şi instrucţiunile de completare a acestora, puteţi afla la numărul de telefon 0249/411002 sau accesând site-ul A.J.O.F.M, www.olt.anofm.ro.

–––––––––––––––––

TOLERANŢA – ARMONIE ÎN DIFERENŢE!

 Femeile social-democrate din judeţul nostru s-au implicat în ajutorarea mai multor familii nevoiaşe, în cadrul unei acţiuni care să marcheze Ziua Internaţională a Toleranţei (16 noiembrie).12233576_982049345190505_457304442_n

  „Ziua Internaţională a Toleranţei este o sărbătoare anuală declarată de Organizaţia Naţiunilor Unite în 1995 pentru ca oamenii să conştientizeze pericolele intoleranţei. Este ocazia potrivită pentru a ne aminti că avem angajamente şi obligaţii faţă de cei din jurul nostru”, a declarat Felicia Man, preşedinta femeilor din organizaţia PSD Olt.

  Acţiunea umanitară întreprinsă de Organizaţia Femeilor Social Democrate Olt a făcut ca 23 de familii cu venituri mici, aflate în risc de excluziune socială, să beneficieze de mai multe ajutoare constând în diferite produse.

  „Respectul, acceptarea şi aprecierea bogăţiei şi diversităţii culturilor lumii noastre, felurilor noastre de expresie şi manierelor de exprimare a calităţii noastre de fiinţe umane, atitudinea activă, respectarea drepturilor omului  sunt deziderate ale femeilor social-democrate”, a mai spus OFSD Olt, Felicia Man.

   Florenţa POPESCU

–––––––––––––––––

Mod de comportare în caz de incendiu

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,Matei Basarab” al judeţului Olt reaminteşte cetăţenilor regulile generale de comportare în cazul producerii unui incendiu într-un local de alimentaţie publică:

– Persoana care observă incendiul va apela imediat Numărul Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 şi va anunţa incidentul;

– Cetăţenii trebuie să cunoască toate căile de evacuare, potrivit planurilor de evacuare în caz de incendiu, care vor fi afişate în locuri cât mai vizibile;

– Evacuarea clădirii se face imediat, cu calm, chiar dacă în localul cuprins de incendiu au rămas obiecte de valoare;

– Uşile se vor deschide cu prudenţă, deoarece afluxul rapid de aer provoacă creşterea rapidă a flăcărilor;

– Deplasarea în încăperile cu fum dens se va face târâş sau aplecat, cât mai aproape de podea;

– În cazul în care incendiul este de mică amploare, personalul stabilit în organizarea intervenţiei de stingere la locul de muncă şi cetăţenii vor acţiona pentru lichidarea acestuia cu mijloacele de prima intervenţie din dotare ( stingătoare portative);

– După stingerea incendiului, accesul în clădire se va face numai după finalizarea operaţiunilor specifice şi cu acordul serviciilor de urgenţă profesioniste.

–––––––––––––––––

Modificări la legislaţia din domeniul prevenirii incendiilor

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,Matei Basarab” al judeţului Olt reaminteşte proprietarilor sau administratorilor de localuri de alimentaţie publică principalele modificări legislative în domeniul prevenirii incendiilor:

– În conformitate cu OUG nr. 52/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, proprietarii sau beneficiarii au obligaţia „să asigure identificarea, evaluarea şi implementarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor conform criteriilor stabilite; să solicite şi să obţină avizele şi autorizaţiile de securitate la incendiu, prevăzute de lege, şi să asigure respectarea condiţiilor care au stat la baza eliberării acestora”.

– HG nr. 915/2015 privind stabilirea criteriilor pentru oprirea funcţionării/utilizării construcţiilor/amenajărilor determinate de încălcarea gravă a cerinţei de securitate la incendiu prevede că:

– Dispunerea măsurii complementare de oprire a funcţionării ori utilizării construcţiilor sau amenajărilor care nu au autorizaţie de securitate la incendiu, în condiţiile legii, şi care au aria desfăşurată mai mare de 200 mp, având destinaţia de comerţ, cultură sau turism, se realizează în oricare din următoarele situaţii: depăşirea numărului maxim de utilizatori pentru baruri, cluburi, discoteci şi restaurante cu mai mult de 10% din valoarea de referinţă; depăşirea numărului de niveluri supraterane faţă de valoarea de referinţă admisă pentru clădirile cu nivelul V de stabilitate la incendiu/gradul de rezistenţă la foc; neasigurarea numărului minim de căi pentru evacuare faţă de valoarea de referinţă; reducerea prin elemente de construcţie, cu mai mult de 25% din valoarea de referinţă a înălţimii/lăţimii căilor de evacuare, în condiţiile în care deficienţa nu poate fi înlăturată pe timpul controlului; neechiparea cu instalaţii de stingere a incendiilor ori de detectare, semnalizare şi avertizare a incendiului, în concordanţă cu valoarea de referinţă; neechiparea cu instalaţii/sisteme de desfumare ori instalaţii de iluminat de securitate pentru evacuare, în concordanţă cu valoarea de referinţă; categorii de construcţii sau amenajări la care nu au fost identificate data realizării documentaţiei tehnice de autorizare a lucrărilor de construcţii sau momentul punerii în funcţiune.

– La solicitarea inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, autorităţile competente în emiterea autorizaţiilor de construire sunt obligate să pună la dispoziţie documentele care au stat la baza emiterii acestora, inclusiv datele şi informaţiile privind elementele de identificare ale construcţiei, data şi numărul autorizaţiei, denumirea lucrărilor executate, precum şi data realizării documentaţiei tehnice de autorizare a construcţiilor.

– Oprirea funcţionării ori utilizării construcţiilor sau amenajărilor se realizează până la obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu.

–––––––––––––––––

400 de locuri de muncă la cules de zmeură în Portugalia

 

   În prima jumătate a lunii ianuarie 2016, va avea loc SELECŢIA pentru domeniul agricol în PORTUGALIA (cules zmeură).   Sunt oferite  400 locuri de muncă, persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 – 50 ani, care au o condiţie fizică bună şi care nu au antecedente penale.

Se oferă:

-un contract cu durata: începând din februarie/martie 2016 până în mai/iunie 2016, cu posibilitatea de integrare permanentă în cadrul companiei;

-salariul de bază lunar (săptămâna de lucru 40 ore, 5 zile lucrătoare/săptămână): 505 – 724,94 euro/brut/lună; salariu lunar cu ore suplimentare (48 de ore/săptămâna de lucru, 6 zile lucrătoare/ săptămână): 842,02 – 1192,02 euro/brut/lună;

-cazarea este oferită de către angajator contra unei sume de 1 euro/zi;

-angajatorul oferă plata în avans a drumului până în Portugalia, iar aceasta se deduce din primele salarii; angajatorul oferă valoarea de călătorie înapoi acasă, în cazul în care angajatul rămâne până la sfârşitul campaniei (data urmează să fie stabilită în cursul lunii mai);

Persoanele interesate şi care nu au depus dosar pentru munca în străinătate (care au domiciliul în judeţul Olt), sunt aşteptate la sediul Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă Olt – Compartimentul EURES, Str. Prelungirea Crişan, nr.2, SLATINA, pentru depunerea dosarelor.

Documentele necesare înscrierii sunt următoarele:

– cerere tip, anexa 3 bis (tipizat);

– formular de înregistrare (transmis de firmele portugheze) în limba română;

– copie BI/CI cu o valabilitate de minim 6 luni;

– CV Europass în limba română (tipizat);

– copie a certificatului de absolvire a şcolii, calificare;

– adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, cu menţiunea “apt pentru muncă”;

– cazierul judiciar în original, care să ateste că persoana nu are antecedente penale (termen de valabilitate 6 luni);

– 1 dosar cu şină.

Data limită de depunere a dosarelor: 21.12.2015.  Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă Olt sau la numărul de telefon  0249/411002.

–––––––––––––––––

Cerinţe generale de avizare/ autorizare ISU

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,Matei Basarab” al judeţului Olt reaminteşte proprietarilor sau administratorilor de localuri de alimentaţie publică principalele cerinţe de avizare/autorizare:

– În conformitate cu prevederile Legii nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, cu modificările şi completările ulterioare, proprietarul ori beneficiarul construcţiei are obligaţia să solicite şi să obţină avizul de securitate la incendiu înainte de începerea lucrărilor de execuţie la construcţii noi, de modificare a celor existente şi/sau la schimbarea destinaţiei acestora;

– Avizul de securitate la incendiu este actul emis de inspectoratele pentru situaţii de urgenţă după verificarea de conformitate cu prevederile reglementărilor tehnice în vigoare a măsurilor de apărare împotriva incendiilor, adoptate în documentaţiile tehnice de proiectare;

– Potrivit legii, proprietarul ori beneficiarul are obligaţia obţinerii autorizaţiei de securitate la incendiu înainte de punerea în funcţiune a clădirilor ori spaţiilor amenajate în clădiri. Autorizaţia de securitate la incendiu este actul administrativ emis, de inspectoratele pentru situaţii de urgenţă, prin care se certifică realizarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor;

– Autorizaţia de securitate la incendiu conferă persoanelor fizice sau juridice, deţinătoare ale construcţiilor, instalaţiilor şi ale altor amenajări, dreptul de a le pune în funcţiune şi de a le exploata din punctul de vedere al îndeplinirii cerinţei esenţiale – securitate la incendiu;

– Categoriile de construcţii şi amenajări care se supun avizării şi/sau autorizării privind securitatea la incendiu sunt stabilite prin HGR nr. 1739/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Potrivit acestui act normativ, orice obiectiv trebuie autorizat din punct de vedere al securităţii la incendiu, înainte de punerea în funcţiune, în măsura în care:

– are destinaţia de alimentaţie publică şi o suprafaţă desfăşurată mai mare sau egală cu 200 mp;

– are funcţiunea de comerţ şi o suprafaţă desfăşurată mai mare sau egală cu 400 mp;

– este sală aglomerată (mai mult de 150 de persoane daca este amplasată la subsol sau etaj; mai mult de 200 de persoane daca este situată la parter şi o suprafaţa ce revine unei persoane mai mică de 4 mp).

––––––––––––––––-

Cursuri de formare profesională gratuite

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt va organiza, în luna noiembrie  2015, patru programe de formare profesională. Acestea se adresează unui număr de 70  de persoane care beneficiază, conform legii, de servicii de formare profesională gratuite.

Meseriile cele mai solicitate pentru care se vor organiza programe de formare profesională, în perioada menţionată sunt:

– administrator pensiune turistică – 28 persoane

– bucătar – 14 persoane

– îngrijitoare bătrani la domiciliu – 14 persoane

– îngrijitoare copii – 14 persoane

Persoanele interesate pot obţine mai multe detalii adresându-se direct Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă Olt, din strada Prelungirea Crişan, numărul 2, din Slatina, la telefon/fax: 0249.438 595/   0249.432 276 sau la adresa de e-mail: ajofm@ot.anofm.ro.

 

 –––––––––––––––––

Bursă a locurilor de muncă pentru absolvenţi, pe 25 septembrie

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt, în colaborare cu CCMP EUROPROJECT, va organiza în data de 25 septembrie 2015, începand cu ora 9.00 , în Slatina – stadion 1 Mai, str. G.Poboran şi Caracal – sediul Agenţiei Locale Caracal, Bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi, eveniment la care sunt invitaţi să participe toţi absolvenţii de învăţământ, de orice nivel din promoţia 2015, care doresc să-şi găsească un loc de muncă.

Absolvenţii care sunt înregistraţi la agenţia judeţeană pentru ocuparea forţei de muncă  pot beneficia de:

-Informare şi consiliere profesională- ansamblu de servicii care are ca scop evaluarea şi autoevaluarea personalităţii în vederea orientării profesionale, instruirea în metode şi tehnici de căutare a unui loc de muncă, tehnici de prezentare la interviuri de angajare etc.

-Medierea muncii- punerea în contact cu angajatorii care oferă locuri de muncă vacante în acord cu pregătirea, aptitudinile şi interesele lor. Locurile de muncă, disponibile la nivel judetean, se actualizează zilnic şi pot fi vizualizate pe site-ul www.olt.anofm.ro, secţiunea Locuri de muncă.

Formare profesională- asigură iniţierea, calificarea, recalificarea, perfecţionarea şi specializarea în diferite meserii solicitate pe piaţa muncii.

Indemnizaţie de şomaj- absolvenţii, care, într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire, nu s-au încadrat în muncă potrivit pregătirii profesionale, sunt înregistraţi la  AJOFM Olt , nu urmează o formă de învăţământ, nu realizează venituri sau realizează din activitati autorizate potrivit legii venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare, pot solicita acordarea indemnizaţiei de şomaj. Aceasta se acordă timp de şase luni şi este de 250 lei lunar.

Primă de încadrare- absolvenţii, înregistraţi la AJOFM Olt, care se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni beneficiază de o primă de încadrare în valoare de 500 lei. Acest drept se solicită în termen de maximum 60 de zile de la data angajării.

O suma egala cu indemnizatia de somaj la care ar fi avut dreptul daca nu s-ar fi angajat. Absolvenţii, care primesc indemnizaţie de şomaj, şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, în perioada de acordare a indemnizaţiei, beneficiază de o sumă egală cu indemnizaţia de şomaj la care ar fi avut dreptul, până la expirarea perioadei de acordare a acesteia, dacă nu s-ar fi angajat.  Acest drept se solicită în termen de maximum 60 de zile de la expirarea celor 12 luni de la data angajării.

Prime de mobilitate: 1). primă de încadrare – absolvenţii care, în perioada în care li se acordă indemnizaţie de şomaj, se încadrează în muncă într-o localitate situată la o distanţă mai mare de 50 km. de localitatea de domiciliu beneficiază de o primă de încadrare egală cu de două ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data acordării (2×500=1000 lei).

2).-primă de instalare – absolvenţii care, în perioada în care li se acordă indemnizaţie de şomaj, se încadrează într-o altă localitate şi ca urmare a acestui fapt îşi schimbă domiciliul, primesc o primă de instalare egală cu de şapte ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data instalării (7×500=3.500 lei).

 

Până la această dată au fost contactaţi 670 agenţi economici, din care 34 şi-au anunţat participarea cu un număr de 230 locuri de muncă vacante, din care 10 sunt locuri de muncă vacante pentru absolvenţii de studii superioare, în urmatoarele meserii: inginer mecanic automatist, inginer mecanic, inginer metalurgist,inginer chimist, inginer, medic veterinar, electrician, confecţioner asamblor articole din textile, vânzător, ospătar, mecanic auto, casier, tehnician veterinar, asistent veterinar, agent vânzări, coafor, frizer, cosmetician, instalator,sudor, muncitor necalificat.

 

 –––––––––––––––––

Bursa locurilor de muncă pentru absolvenţii promoţiei 2015

Facilităţi pentru angajatori

 

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt, în colaborare cu CCMP Europroject, va organiza, în data de 25 septembrie 2015, incepând cu ora 9.00 , în Slatina – stadion 1 MAI, str. George Poboran şi Caracal – sediul Agenţiei Locale Caracal, str.N.Titulescu, nr.29, Bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi.

Angajatorii care deţin locuri de muncă disponibile ţi doresc să participe la această acţiune pot transmite, în scris, la sediul AJOFM Olt oferta de locuri de muncă vacante, completând formularul “Situaţia privind locurile de muncă vacante” disponibil pe site-ul www.olt.anofm.ro .

Societăţile comerciale care încadrează în muncă pe durată nedeterminată absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ din promoţia 2015, beneficiază, potrivit prevederilor Legii 76/2002, privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, de subvenţii şi primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare absolvent:

  • 500 lei pentru absolvenţii ciclului inferior al liceului sau ai şcolilor de arte şi meserii;
  • 600 lei pentru absolvenţii de învăţământ secundar superior sau învăţământ postliceal;
  • 750 lei pentru absolvenţii de învăţământ superior.

Angajatorii care încadrează în muncă pe durată nedeterminată absolvenţi din rândul persoanelor cu handicap primesc lunar, pentru fiecare absolvent, aceleasi sume pe o perioadă de 18 luni.

În acest scop, angajatorii trebuie să încheie o convenţie cu agenţia judeţeană pentru ocuparea forţei de muncă în termen de 12 luni de la data absolvirii.

       Pentru mai multe informaţii şi detalii privind bursa, angajatorii pot contacta Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt.

 –––––––––––––––––

Programe de formare profesională, la AJOFM Olt

Agenţia Judeteana pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt organizează în luna septembrie  2015, 6  programe de formare profesională pentru un număr de 165  persoane care beneficiază, conform legii, de servicii de formare profesională gratuite.

Meseriile cele mai solicitate pentru care se vor organiza programe de formare profesională, în perioada menţionată  sunt:

– cofetar patiser – 28 persoane

– competenţe  informatice – 25 persoane

– comunicare limba engleză – 28 persoane

– expert accesare fonduri structurale  şi de coeziune europene – 28 persoane

– inspector sănătate şi securitate în muncă  – 28 persoane

– infirmieră – 28 persoane

–––––––––––––––––

Şomajul a scazut cu aproape 200 de persoane în august

 Rata somajului inregistrat la nivelul judeţului Olt, la sfarsitul lunii august 2015 a fost de 7,63 %, mai mica cu 0,11 % decat cea din luna iulie 2015. Numarul total de someri corespunzator lunii iulie 2015 a fost de 13.578  persoane ( din care femei 5.292), cu 198 persoane mai putin  fata de luna anterioara.

Din totalul somerilor inregistrati – 13.478, 2.135 sunt someri indemnizati ( 1.734 indemnizatie de somaj 75% si 401 indemnizatie de somaj 50%) si 11.443 neindemnizati.

Din totalul somerilor inregistrati in evidentele Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Olt femeile reprezinta 38,97%, rata somajului in randul femeilor fiind de 6,12%.

–––––––––––––––––

LOCURI DE MUNCĂ ÎN ISRAEL PENTRU MUNCITORII CALIFICAŢI ÎN CONSTRUCŢII

 

 Cetăţenii români pot obţine locuri de muncă în construcţii, în Israel. Angajarea se face în baza Protocolului privind recrutarea muncitorilor români pentru lucrări temporare în domeniul construcţiilor în Statul Israel, încheiat la 24 iunie 2014 între Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice din România şi Ministerul Afacerilor Interne din Israel. Protocolul este pus în aplicare de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă din România şi Autoritatea pentru Populaţie, Emigrare şi Frontieră din Israel.constructii-muncitori-bloc-imobiliare m

Persoanele interesate trebuie să aibă calificare/experienţă în meseriile:

  • dulgheri pentru cofraje de construcţie industrializată (cunoaşterea citirii planurilor de construcţii este obligatorie);
  • fierari – betonişti, îndoirea fierului (cunoaşterea citirii planurilor de construcţii este obligatorie);
  • zidari – faianţari, acoperirea podelelor şi pereţilor cu faianţă (cunoaşterea citirii planurilor de construcţii este obligatorie);
  • zidari – tencuitori pentru lucrări de tencuit.

De asemenea, cei interesaţi trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

  • să nu fi lucrat anterior în Israel;
  • să nu aibă rude de gradul I care lucrează deja în această ţară, cu excepţia fraţilor;
  • să nu aibă cazier judiciar;
  • să fie apţi psihic şi fizic de muncă intensă în condiţiile climatice specifice statului de destinaţie, inclusiv muncă la înălţime şi manipulare de greutăţi;
  • să nu sufere de anumite boli cronice.

Pentru orice informaţii legate de program, contactaţi consilierii EURES din cadrul agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă. Datele de contact ale acestora le puteţi găsi la adresa : http://www.eures.anofm.ro/contact.php

Persoanele interesate se pot înscrie la agenţia judeţeană pentru ocuparea forţei de muncă sau a municipiului Bucureşti din raza de domiciliu, cu următoarele documente:

– cerere tip;

– declaraţie – tip bilingvă;

– copie Carte de identitate;

– copie Paşaport, dacă au;

– copii ale actelor de studii şi de calificare (toate paginile scrise), dacă au;

– copii ale documentelor care atestă experienţa, vechimea în muncă, dacă au.

Contractele de muncă se încheie pentru o perioadă de un an, cu posibilitatea de prelungire până la o durată maximă de 63 luni. Salariu lunar minim brut estimat este de 1.540 dolari americani.

Informaţii legate de cazare, asigurare medicală, transport, viză, modalitatea de recrutare, cheltuieli ocazionate de procesul de recrutare, condiţii de muncă şi de viaţă etc. se găsesc pe pagina web a Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă – www.anofm.ro .

–––––––––––––––––

Locuri de muncă în Germania pentru persoanele calificate în domeniul 

hotelier – gastronomic

 

 

Reţeaua EURES România dispune de 50 de posturi pentru lucrătorii calificaţi în domeniul hotelier–gastronomic, care doresc să desfăşoare o activitate sezonieră în Germania, pentru ocuparea cărora se va organiza selecţie la Bucureşti în luna octombrie 2015. 81166_camerista_hotel_00f2b0b8d2 2 mAngajatori germani reprezentaţi de Serviciile de Plasare Internaţională din cadrul Centralei de Mediere a Străinilor şi Specialiştilor ZAV Bonn oferă locuri de muncă pentru următoarele ocupaţii: bucătar/bucătar şef/bucătar specialist (15 posturi), ospătar (15 posturi), barman (5 posturi) şi personal în industria gastronomiei de sistem (15 posturi).

Pentru ocuparea posturilor de ospătar, barman şi personal în industria gastronomiei de sistem, sunt solicitate persoane care au calificare profesională încheiată, experienţă în domeniu şi cunostinţe bune de limba germană (nivel B1/B2). Pentru posturile de bucătar/bucătar şef/bucătar specialist, angajatorii germani solicită persoane care au calificare profesională încheiată şi experienţă în domeniu, precum şi cunostinţe de limba germană, cel puţin nivel A2.

Angajarea se face pe o perioadă de cel puţin 6 luni, începând cu luna octombrie 2015, cu posibilitate de prelungire a contractului de muncă pe durată nedeterminată. Salariul oferit este de 1500–2200 euro brut/lună, pentru posturile de ospătar şi barman, 1700–2400 euro brut/lună, pentru posturile de bucătar/bucătar şef/bucătar specialist şi de 1450 euro brut/lună pentru personalul în industria gastronomiei de sistem.

Cazarea poate fi asigurată de către angajator sau acesta poate oferi sprijin în vederea găsirii unei locuinţe.

Persoanele cu domiciliul în judeţul Olt, care corespund cerinţelor posturilor oferite, trebuie să se adreseze Consilierului EURES din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt, strada Prelungirea Crişan, nr.2, telefon: 0249/411002, pentru a fi înregistrate în baza de date pentru muncă în străinătate şi pentru a primi invitaţie de participare la selecţie. Înregistrarea în baza de date se realizează pe baza următoarelor documente:

-cerere tip (se completează la sediul Agenţiei de Ocupare a Forţei de Muncă);

-copie act de identitate sau paşaport (valabilitate minim 6 luni);

-CV model  Europass (cu fotografie) în  limba germană (Lebenslauf);

-cazier judiciar în original din care să reiasă că persoanele nu au antecedente penale (termen de valabilitate 6 luni);

-adeverinţă de la medicul de familie, cu menţiunea „Clinic sănătos/Apt pentru muncă”.

–––––––––––––––––

 

YOUR FIRST EURES JOB –sprijină mobilitatea tinerilor în vârstă de 18-35 de ani în ţările UE

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă este co-aplicant alături de serviciile publice de ocupare din Danemarca, Finlanda, Slovenia, Irlanda, Portugalia şi insulele Azore în cadrul proiectului TMS – Your first EURES job – VP/2014/013/0068, proiect aprobat de Comisia Europeană pentru perioada 01.06.2015 – 31.05.2017 în care Serviciul Public de Ocupare din Suedia este aplicant principal.

Obiectivul general al proiectului, este de a sprijini mobilitatea tinerilor în vârstă de 18-35 de ani în ţările UE, de a asigura suport pentru găsirea unui loc de muncă, prin consiliere, mediere şi servicii de recrutare, folosind capacitatea reţelei serviciilor publice şi a reţelei EURES având ca rezultat concret plasarea a minimum 1.200 de tineri la nivel european, prin acordarea unui număr corespunzător de subvenţii de mobilitate.

Programul „Primul tău loc de muncă EURES” se adresează tinerilor solicitanți de locuri de muncă și angajatorilor care caută să își ocupe posturile vacante.
Astfel, locurile de muncă vacante din toate statele UE, precum şi din Norvegia şi Islanda, pe care pot aplica cetăţenii români şi europeni sunt afişate pe portalul EURES al locurilor de muncă vacante la nivel european.
De asemenea, tinerii în vârstă de 18-35 de ani pot contacta oricare din cele 8 ţări participante la proiectul YFEJ pentru a obţine informaţii despre proiect şi oportunităţile de ocupare.

Informații privind aplicaţiile, le puteţi găsi accesând link-urile :
http://eures.anofm.ro/firstEuresJob.php

http://www.arbetsformedlingen.se/Globalmeny/Other-languages/Your-first-EURES-job.html

–––––––––––––––––

Tracking Task – Serviciu electronic de gestionare și monitorizare a relațiilor inter-departamentale din cadrul SPO

 

“Tracking Task – Serviciu electronic de gestionare și monitorizare a relațiilor interdepartamentale din cadrul SPO” este un proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, implementat de către Agenția Naţională pentru Ocuparea Forței de Muncă împreună cu partenerul IT SYSTEMS INTERNATIONAL SRL.

Prin acest proiect se implementează o aplicaţie informatică dedicată exclusiv Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forței de Muncă, ce va facilita şi optimiza activitatea de zi cu zi a angajaților prin gestionarea relaţiilor inter-departamentale, cu funcționalități de management al sarcinilor de serviciu pentru personalul Serviciului Public de Ocupare. Aplicația informatică are la bază o analiză riguroasă a nevoilor Serviciului Public de Ocupare, în urma organizării în cadrul proiectului a unor evenimente cu scopul de colectării informațiilor.

20 experți SPO au participat în luna mai la sesiunile de testare a soluției propuse, cu scopul îmbunătățirii aplicației informatice, prin utilizarea acesteia anterior implementării, moment în care s-au putut aduce modificări în cadrul funcționalităților platformei, astfel încât aceasta să reprezinte întocmai nevoile utilizatorilor săi.

În perioada 19 mai – 13 iunie 2015, s-au desfășurat sesiunile de instruire a grupului țintă, cu participarea a 180 de persoane angajate în cadrul Serviciului Public de Ocupare din diverse departamente, care au fost instruiți în vederea utilizării platformei informatice Tracking Task.

 Mai multe detalii despre proiectul ”Tracking Task-Serviciu electronic de gestionare și monitorizare a relațiilor interdepartamentale din cadrul SPO” se găsesc pe site-ul web al proiectului, www.tracking-task.ro, sau la numărul de telefon 021 / 311.07.73.

–––––––––––––––––

Evitaţi tragediile: nu vă aventuraţi când mergeţi la scăldat!

 

În această perioadă a anului, în care temperaturile sunt foarte ridicate, apa reprezintă o tentaţie pentru cetăţenii care căută să scape de arşiţă şi aleg să-şi petreacă timpul liber la scăldat. Experienţa anilor precedenţi arată faptul că această modalitate de relaxare, atunci când scăldatul are loc în locuri neamenajate, poate să ducă la adevărate tragedii. Astfel de tragedii au avut loc aproape în fiecare an, iar statistica anului 2014 ne arată că 14 olteni  şi-au pierdut viaţa în cursurile de apă de raza judeţului Olt.

La scaldat7

Pentru a evita evenimentele nedorite, reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Olt recomandă cetăţenilor să respecte următoarele reguli simple:

– scăldaţi-vă doar în locuri special amenajate pentru înot şi respectaţi avertizările privind interzicerea scăldatului;

– evitaţi scăldatul în râuri, lacuri, canale de irigaţii sau alte cursuri de apă unde malurile sunt abrupte, curenţii sunt foarte puternici, albiile nămoloase sau pline de plante, pietre, crengi şi trunchiuri de copaci;

– supravegheaţi permanent copiii aflaţi în apă sau în apropierea acesteia;

– evitaţi scăldatul în zone în care, anterior, s-au produs incidente;

– nu intraţi în apa rece după ce aţi stat foarte mult timp la soare;

– evitaţi scăldatul solitar, fără a avea alte persoane prin apropiere, mai ales dacă nu ştiţi să înotaţi sau nu aveţi deprinderile necesare;

– este indicat să nu vă aventuraţi să vă scăldaţi, dacă nu înotaţi bine;

– nu vă aventuraţi în apă când sunteţi în stare de ebrietate, seara târziu sau pe timp de noapte;

– nu săriţi de pe platforme, poduri sau alte construcţii;

– nu este recomandat să vă aventuraţi în apă cu saltele, anvelope din cauciuc sau alte mijloace plutitoare;

„De asemenea, reamintim primarilor şi deţinătorilor de acumulări, lacuri şi balastiere că au obligaţia să identifice şi să monteze panouri de avertizare cu menţiunea “Scăldatul interzis, pericol de înec” în zonele periculoase pentru scăldat sau înot”, a declarat plutonierul major Alin Băsăşteanu, purtătorul de cuvânt al ISU Olt.

Aceste măsuri sunt transmise în cadrul campaniei „Respect pentru cetăţean”, desfăşurată în parteneriat cu Instituţia Prefectului-judeţul Olt şi celelalte structuri judeţene ale Ministerului Afacerilor Interne.

–––––––––––––––––

Locuri de muncă în Israel pentru muncitorii calificaţi în construcţii

Cetăţenii români pot obţine locuri de muncă în construcţii, în Israel. Angajarea se face în baza Protocolului privind recrutarea muncitorilor români pentru lucrări temporare în domeniul construcţiilor în Statul Israel, încheiat la 24 iunie 2014 între Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice din România şi Ministerul Afacerilor Interne din Israel. Protocolul este pus în aplicare de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă din România şi Autoritatea pentru Populaţie, Emigrare şi Frontieră din Israel.

Persoanele interesate trebuie să aibă calificare/experienţă în meseriile:

-dulgheri pentru cofraje de construcţie industrializată (cunoaşterea citirii planurilor de construcţii este obligatorie);

-fierari- betonişti, îndoirea fierului (cunoaşterea citirii planurilor de construcţii este obligatorie);

-zidari- faianţari, acoperirea podelelor şi pereţilor cu faianţă (cunoaşterea citirii planurilor de construcţii este obligatorie);

-zidari- tencuitori pentru lucrări de tencuit.

De asemenea, cei interesaţi trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: -să nu fi lucrat anterior în Israel; să nu aibă rude de gradul I care lucrează deja în această ţară, cu excepţia fraţilor; să nu aibă cazier judiciar; să fie apţi psihic şi fizic de muncă intensă în condiţiile climatice specifice statului de destinaţie, inclusiv muncă la înălţime şi manipulare de greutăţi; să nu sufere de anumite boli cronice.

Contractele de muncă se încheie pentru o perioadă de un an, cu posibilitatea de prelungire până la o durată maximă de 63 luni. Salariu lunar minim brut estimat este de 1.540 dolari americani.

Persoanele interesate se pot înscrie la agenţia judeţeană pentru ocuparea forţei de muncă sau a municipiului Bucureşti din raza de domiciliu, cu următoarele documente:

– cerere tip;  curriculum vitae; declaraţie – tip bilingvă; copie Carte de identitate; copie Paşaport;  copii ale actelor de studii şi de calificare (toate paginile scrise), după caz;  copii ale documentelor care atestă experienţa, vechimea în muncă, dupa caz; cazier judiciar valabil, în original.

Informaţii legate de cazare, asigurare medicală, transport, viză, modalitatea de recrutare, cheltuieli ocazionate de procesul de recrutare, condiţii de muncă şi de viaţă etc. se găsesc pe pagina web a Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă – www.anofm.ro sau la sediile Agenţiilor Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă din raza de domiciliu (Compartimentele EURES).

–––––––––––––––––-

Sprijin financiar pentru angajarea elevilor şi studenţilor pe perioada vacanţei

Acesta se acorda la cererea angajatorului din bugetul asigurărilor pentru şomaj, proporţional cu timpul efectiv lucrat de către elevii şi studenţii încadraţi . Diferenţa dintre stimulentul financiar lunar acordat pentru încadrarea în muncă a elevilor şi studenţilor şi salariul realizat se suportă de angajator din fonduri proprii.

Perioada maximă de acordare a stimulentului financiar este de 60 zile lucrătoare într-un an calendaristic.

Pentru acordarea acestui stimulent financiar, angajatorii trebuie să încheie cu Agenţia Judeţenă Pentru Ocuparea Forţei de Muncă , o convenţie în termen de 30 de zile de la data angajării elevilor şi studentilor aflaţi în perioada vacanţelor.

Nu beneficiaza de stimulentul financiar:

  • angajatorii care incadreaza in munca elevi si studenti anterior datei de incepere a vacantei stabilita potrivit legii, pentru elevii si studentii respectivi;
  • angajatorii care au beneficiat, pentru elevii si studentii respectivi, de stimulentul financiar prevazut in lege pentru o perioada de 60 zile lucratoare in cursul anului calendaristic.

Angajatorii interesati se pot adresa pentru informatii suplimentare Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Olt, Slatina, str. Prelungirea Crisan , nr. 2, tel. 0249/438595.

 

–––––––––––––––––

Cardul Profesional European 2 vine în sprijinul activităţii Serviciului Public de Ocupare (SPO)  

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă împreună cu partenerul său, furnizorul de soluţii IT, SC Soft Business Union SRL, implementează din ianuarie 2014 proiectul strategic „Cardul Profesional European 2–instrument inovativ de modernizare şi eficientizare a activităţii SPO”.

cardul-profesional-european-2- 2

 Prin implementarea acestui proiect ANOFM contribuie la consolidarea capacităţii administrative proprii prin creşterea calităţii şi eficienţei serviciilor furnizate precum şi pentru a asigura corelarea ofertei cu cererea de forţă de muncă.

Astfel, prin proiectul ”Cardul Profesional European 2–instrument inovativ de modernizare şi eficientizare a activităţii SPO” se implementează un nou sistem informatic expert dedicat activităţii de bază a instituţiei, care va asigura accesul specialiştilor din cadrul ANOFM la o bază de date centralizată la nivel naţional, fiind primul sistem informatic din cadrul ANOFM care va asigura o astfel de funcţionalitate, având în vedere că până la intrarea în exploatare a sistemului Cardul Profesional European 2, există 42 de baze de date distincte, la nivelul fiecărui judeţ, la care se adaugă cea centrală. Prin continuarea proiectului „Cardul Profesional European 2–instrument inovativ de modernizare şi eficientizare a activităţii SPO”  va asigura în continuare creşterea calităţii serviciilor de informare şi orientare în carieră şi de mediere a muncii oferite persoanelor în căutarea unui loc de muncă, cât şi angajatorilor. Cele 42 de agenţii judeţene pentru ocuparea forţei de muncă vor dispune de un serviciu în format self service.

Această platformă va completa şi valoriza rezultatele obţinute de implementarea unor proiecte anterioare la nivelul SPO („Cardul Profesional European-soluţie europeană în căutarea unui loc de muncă”).

 

––––––––––––––––

Cursuri gratuite la AJOFM Olt

Agenţia Judeteană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt îşi propune să organizeze în luna iulie  2015, 7  programe de formare profesională pentru un număr de 174 persoane care beneficiază, conform legii, de servicii de formare profesională gratuite.

Meseriile cele mai solicitate pentru care se vor organiza programe de formare profesională, în perioada menţionată  sunt:

– bucatar – 28 persoane

-inspector resurse umane – 28 persoane

-instalator instalaţii tehnico- sanitare şi de gaze – 28 persoane

-operator introducere validare şi prelucrare date – 28 persoane

– manichiurist-pedichiurist  – 20 persoane

– maseur – 14 persoane

-lucrator în comerţ – 28 persoane

––––––––––––––

Şomajul a scăzut în luna mai în judeţ

Rata somajului inregistrat la nivel judetean, la sfarsitul lunii mai 2015 a fost de 7,54 %, mai mica cu 0,25 % decat cea din luna aprilie 2015. Numarul total de someri corespunzator lunii mai 2015 a fost de 13.417  persoane ( din care femei 5.003), cu 444 persoane mai putin fata de luna anterioara.

Din totalul somerilor inregistrati – 13.417, 2.273 sunt someri indemnizati ( 2.165 indemnizatie de somaj 75% si 108 indemnizatie de somaj 50%) si 11.144 neindemnizati.

Din totalul somerilor inregistrati in evidentele Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Olt femeile reprezinta 37,29%, rata somajului in randul femeilor fiind de 5,78%.

 

–––––––––––––––––––

Beneficii pentru absolvenţii promoţiei 2015

 Agentia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt  oferă  servicii absolvenţilor care se înregistrează, în termen de 60 de zile de la absolvire, la agenţiile locale sau punctele de lucru din subordine, ori la alţi furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, acreditaţi, în vederea medierii pentru încadrare în muncă.

Pentru înregistrare ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă, absolvenţii vor depune următoarele documente:

  1. actul de identitate, în original şi copie ;
  2. adeverinţă medicală cu menţiunea “apt de muncă” sau eventuale restricţii medicale;
  3. actele de studii şi calificare sau adeverinţa din care să rezulte absolvirea formei de învăţământ, în original şi copie.

Ca urmare a înregistrării la Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Olt, absolvenţii beneficiază de:

  • Informare şi consiliere profesională
  • ansamblu de servicii care are ca scop evaluarea şi autoevaluarea personalităţii în vederea orientării profesionale, instruirea în metode şi tehnici de căutare a unui loc de muncă, tehnici de prezentare la interviuri de angajare etc.
  • Medierea muncii
  • punerea în contact cu angajatorii care oferă locuri de muncă vacante în acord cu pregătirea, aptitudinile şi interesele lor. Locurile de muncă, disponibile la nivel judetean, se actualizează zilnic şi pot fi vizualizate pe site-ul www.olt.anofm.ro, secţiunea Locuri de muncă.
  • Formare profesională
  • asigură iniţierea, calificarea, recalificarea, perfecţionarea şi specializarea în diferite meserii solicitate pe piaţa muncii.
  • Indemnizaţie de şomaj 
  • absolvenţii, care, într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire, nu s-au încadrat în muncă potrivit pregătirii profesionale, sunt înregistraţi la AJOFM Olt , nu urmează o formă de învăţământ, nu realizează venituri sau realizează din activitati autorizate potrivit legii venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare, pot solicita acordarea indemnizaţiei de şomaj. Aceasta se acordă timp de şase luni şi este de 250 lei.
  • Completare venituri salariale
  • absolvenţii, înregistraţi la AJOFM Olt, care se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni beneficiază de o primă de încadrare în valoare de 500 lei. Acest drept se solicită în termen de maximum 60 de zile de la data angajării.
  • absolvenţii, care primesc indemnizaţie de şomaj, şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, în perioada de acordare a indemnizaţiei, beneficiază de o sumă egală cu indemnizaţia de şomaj la care ar fi avut dreptul, până la expirarea perioadei de acordare a acesteia, dacă nu s-ar fi angajat. Acest drept se solicită în termen de maximum 60 de zile de la expirarea celor 12 luni de la data angajării.
  • Prime de mobilitate
  • primă de încadrare – absolvenţii care, în perioada în care li se acordă indemnizaţie de şomaj, se încadrează în muncă într-o localitate situată la o distanţă mai mare de 50 km. de localitatea de domiciliu beneficiază de o primă de încadrare egală cu de două ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data acordării.
  • primă de instalare– absolvenţii care, în perioada în care li se acordă indemnizaţie de şomaj, se încadrează într-o altă localitate şi ca urmare a acestui fapt îşi schimbă domiciliul, primesc o primă de instalare egală cu de şapte ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data instalării.

Atât prima de încadrare, cât şi prima de instalare se restituie integral de către angajat dacă încetează raporturile de muncă din motive imputabile lui într-o perioadă mai mică de 12 luni de la data încadrării în muncă.

–––––––––––––––––––––-

LOCURI DE MUNCĂ VACANTE ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ

 Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt, prin intermediul Portalului Mobilităţii Forţei de Munca din Europa – EURES oferă locuri de muncă, astfel:

Angajatori din Republica Ceha oferă 176 locuri de muncă în meseriile de: analist suport software, operatori, lucrători în prelucrarea lemnului, lucrători în producţie (asamblarea aparatelor de aer condiţionat), operatori autoclave, muncitori asamblare; şlefuitori şi pilitori.

Angajatori din Germania oferă 138 locuri de muncă în meseriile de: asistent medical generalist, factori poştali, mecanic echipamente pneumatice şi hidraulice, agenţi de securitate, tehnicieni sisteme de securitate (alarmă şi supraveghere), agenţi de pază, sudori MAG, comisionari, betonişti, fierari betonişti, tâmplari/dulgheri, operator stivuitor, mecanic auto, operator CNC (strungar/frezor), mecatronist, asamblor – montator (lucrător în producţie), tehnician electronică, manager vânzări, tehnician electrotehnist, tehnician electronică – service fibre laser de mare putere, optician

Angajatori din Suedia ofera 45 de locuri de muncă în meseria de: femeie de serviciu, mecanic auto; vopsitori auto.

Angajatori din Marea Britanie oferă 22 locuri de muncă în meseriile de îngrijitori persoane; asistent medical; infirmier.

Angajatori din Elveţia oferă 10 locuri de muncă în meseriile de îngrijitoare copii/au pairs, tot 10 locuri de muncă pentru muncitori necalificaţi (culegători ciuperci) oferind şi angajatorii din Irlanda, iar cei din Austria angajând 5 persoane ca dezvoltator software, programator software, inginer software/dezvoltator software/tehnician software, inginer software  sau  PLC/ASIC/IC tehnician/IN (ING)/în asamblare finală, inginer electrotehnist in energie si tehnologie de actionare/tehnician electrotehnist.

În Norvegia sunt oferite două locuri de muncă pentru bucătari preparate indiene, în Olanda un loc de muncă pentru un operator CNC, iar în Danemarca este căutat un medic specialist în patologie chirurgicală (specialist in surgical pathology).

Pentru relaţii suplimentare despre locurile de muncă vacante din ţările Uniunii Europene persoanele interesate pot accesa www.eures.europa.eu ori www.eures.anofm.ro sau se pot adresa compartimentului EURES din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Olt, la sediul din strada Prelungirea Crişan, numărul 2 sau la telefonul 0249.411.002.

Lasă un răspuns